Moda na perły
Podział na perły naturalne i hodowane utracił obecnie swoje pierwotne oznaczanie na rzecz większości kupujących z uwagi na zanik pozyskiwania tych pierwszych - w powszechnym obrocie handlowym dostępne są ostatkiem sił perły hodowane. Mimo to, nieprawidłowo stosowana nazewnictwo permanentnie budzi wiele nieporozumień. Chcielibyśmy uprościć Państwu poruszanie się w środku świecie pereł, przed wskutek tego przejdziemy do charakterystyki gatunków pereł powinniśmy przede wszystkim pogadać owo zagadnienie. Perły naturalneMianem "perły naturalne" określamy kamienie powstające wewnątrz organizmach mięczaków perłorodnych w rodzaj naturalny, bez ingerencji człowieka. Powstanie perły do wnętrza naturze jest zjawiskiem niezmiernie rzadkim. Budulcem tych kamieni jest masa perłowa, wytwarzana w poprzek tkankę nabłonkową płaszcza, która okrywa zewnętrzną akt ciała mięczaków. Tkanka ta, odpowiedzialna w ciągu budowę i wzrost muszli perłopława, stanowi w podobny sposób mechanizm obronny przed atakującymi go pasożytami. Jeśli takiemu intruzowi uda się prześwidrować muszlę i wrazić się aż do wnętrza organizmu, na jednej nodze otacza go, a z kolei izoluje kolejnymi warstwami masy perłowej – dając do wnętrza ten maniera świt perle naturalnej. Wbrew w szerokim zakresie rozpowszechnionej legendzie perła naturalna negacja logiczna może wykształcić się na ziarnku piasku - wymagana jest w tej okolicy ponieważ agresywna działanie naruszająca koherencja ciała mięczaka. Z eliminacją ziaren piasku z wnętrza ciała małż radzi sobie poprzez zwiększone wydalanie śluzu, jaki wypłukuje martwą materię z muszli.Perły naturalne na skroś wieki stanowiły trofea poławiaczy pereł, wcześniejszy tak jak dodatkową premią do wnętrza procesie połowów zmierzających do pozyskania masy perłowej. Częstość znajdowania pereł zależała odkąd gatunku poławianych mięczaków - w skrajnych przypadkach dla pozyskania jednej sztuki konieczny był łowienie ryb wielu tysięcy małży. Na początku XX wieku, niebawem po rozpoczęciu hodowli, zaprzestano poszukiwania pereł naturalnych i dziś nowe egzemplarze trafiają na giełda wyłącznie jako efekt przypadkowych znalezisk, dokonywanych w zasadzie za pośrednictwem rybaków poławiających małże i ślimaki wewnątrz celach spożywczych. Ich cenę wyznacza unikat występowania (do wnętrza relacje od czasu wielkości są one odkąd 17 do 200 lanie droższe od chwili pereł hodowanych). Praktycznie niedostępne do wnętrza powszechnym obrocie handlowym, pojedyncze egzemplarze pereł naturalnych czy biżuterii z takimi perłami sprzedawane są głównie dzięki światowe domy aukcyjne, antykwariaty ewentualnie firmy skupujące owe trofea od rybaków. Na dzień nowoczesny w Polsce negacja logiczna ma firmy specjalizującej się w środku obrocie perłami naturalnymi. Spotykane notorycznie sposób życia terminu "perły naturalne" wewnątrz stosunku do sprzedawanych kamieni pochodzących z hodowli jest dużym nadużyciem i świadczy o chęci wprowadzenia w błąd nabywców innymi słowy jest przejawem nieznajomości tematu. Perły hodowaneKamienie te powstają w środku wyniku celowej ingerencji człowieka wewnątrz trup mięczaka perłorodnego, zmierzającej aż do zapoczątkowania procesu formowania się perły. Stymulacja mięczaka aż do produkcji perły polega na wprowadzeniu do wnętrza jego ciała tkanki nabłonkowej płaszcza, pobranej od innego osobnika, w pobliżu czym na dawców tkanki wybierane są organizmy o szczególnie pięknej masie perłowej pokrywającej wewnętrzną stronę ich muszli. Dobór taki pozwala powiększyć możliwość uzyskania perły wysokiej jakości. W przypadku hodowli pereł jądrowych w dodatku wprowadzane jest sztuczne jądro, które będzie stanowiło algorytm kształtu perły i skróci krąg jej hodowli.Pierwsze perły będące wynikiem ingerencji człowieka do wnętrza istota żywa perłopława uzyskiwano aktualnie w środku Chinach w XII wieku. Hodowla w środku większej skali została zapoczątkowana wewnątrz Japonii, w środku początku wieku XX i z niekiedy spowodowała upadek pozyskiwania pereł naturalnych. Dziś uprzednio właściwie wszystkie perły, które spotykają Państwo wewnątrz handlu, to perły hodowane - takie też perły znajdą Państwo do wnętrza naszej ofercie i o takich perłach mówimy wewnątrz większości artykułów dostępnych do wnętrza naszym sklepie.W powszechnym użyciu jest oraz termin "perły hodowlane" - jest owo natomiast wyraz nieprawidłowy. Mianem "hodowlane" określamy gdyż zwierzęta podlegające hodowli. Na zdefiniowanie martwych obiektów (pereł, azali np. kryształów), które zostały uzyskane do wnętrza efekcie hodowli, w języku polskim używamy słowa "hodowane" i jest owo upływ używany powszechnie do wnętrza fachowej literaturze gemmologicznej, zaś także literaturze popularnej pisanej z wykorzystaniem znawców tematu. Klasyfikacja pereł z uwagi na tworzące je organizmyZe względu na ośrodek bytowania mięczaka perłorodnego, perły (zarówno naturalne na miarę hodowane) dzielimy na słodkowodne i słonowodne (zwane w wielu przypadkach morskimi). Perły słodkowodne to kamienie tanie, popularne - egzemplarze faktycznie piękne w wodach słodkich uzyskiwane są niesłychanie rzadko. To one stanowią dziś podstawową ofertę polskich sklepów jubilerskich. W naszej biżuterii perły słodkowodne pojawiają się resztkami sił w tamtym czasie podczas kiedy są rzeczywiście niezmiernie wysokiej jakości. Znacznie piękniejsze i cenniejsze są perły słonowodne, które dominują wewnątrz naszej ofercie. Najbardziej rozpowszechnionymi gatunkami pereł słonowodnych są Akoya, Tahiti i South Sea.Najpopularniejsze perły słonowodne, wytwarzane za pomocą małże Pinctada Fucata Martensii (japońska nazwa: Akoya). Perły te, w poprzek wielu znawców uważane są zbytnio najpiękniejsze. W procesie hodowli powstają na skutek wszczepienia sztucznego moszna w środku zwłoki małża - kuli wytoczonej z muszli - oraz fragmentu tkanki nabłonkowej. Sztuczne rdzeń atomowy stanowi standard kształtu, przy użyciu czemu perły Akoya (obok prawidłowym ich wzroście) mają formę kulistą (okazjonalnie - niedaleko odsunięciu się worek mosznowy od tkanki nabłonkowej - otrzymujemy formę, tzw. barokową, do wnętrza której kulka zawiera wypustki, będące śladem „ucieczki” jaja). Ojczyzną pereł Akoya jest Japonia, perły te hodowane są podobnie jak, m.in. w środku Chinach i Wietnamie. Naturalne barwy, uzyskiwane w procesie hodowli, owo odcienie bieli przez barwę kremową, aż do złocistej lub srebrzysto-szarej. Z uwagi na unikalność występowania, w największym stopniu ceniona jest biały w środku odcieniu różu, co skłania hodowców do stosowania zabiegów, nadających perłom taki racja odcień. W rodzaj niepotoczny uzyskuje się inne barwy: dojmująco srebrną, usilnie złotą ewentualnie czarną. Perły Akoya osiągają średnica od momentu 3 aż do 10 mm, wielce rzadko do 10,5 mm.Perły Tahiti owo perły, które rodzą się ciemne. Hodowane są wewnątrz łonie małż Pinctada Margaritifera. Mityczna „czarna perła” owo racja perła Tahiti, niedaleko czym trzeba zahaczyć, że perła o barwie idealnie czarnej negacja logiczna jest perłą cenioną - poszukiwane są egzemplarze o odcieniach czerni modyfikowanych na mocy inne barwy (zieloną, pawią, oberżynową, itp.). To właśnie efekty gry świateł na powierzchni perły są tym, czego poszukują koneserzy. Jak wszystkie hodowane perły słonowodne, są owo perły jądrowe, poniżej czym proces hodowli jest trudniejszy i dłuższy aniżeli w środku przypadku pereł Akoya. Hodowane są w środku Polinezji Francuskiej, oraz ich eksport podlega niezwykle surowym restrykcjom rządowym, zmierzającym aż do eliminacji z rynku pereł niskiej jakości. Z uwagi na dłuższy postępowanie hodowli, perły te występują tak jak w środku kształtach odbiegających od kuli - spotykamy tutaj owale, krople lub perły pierścieniowe. Wyróżniają się przede wszystkim ciemnymi barwami, wszelako spotykane są podobnie jasne (np. szare) perły Tahiti. Perły te osiągają amplituda odkąd 8 aż do 18 mm, nadzwyczaj sporadycznie do 21 mm.Perły South Sea owo najrzadsze, najtrudniejsze w środku hodowli i tym samym najcenniejsze spośród hodowanych pereł słonowodnych. Hodowane przede wszystkim w środku Australii (w następstwie tego niekiedy imię „perły australijskie”), Indonezji, Filipinach i Birmie. Perła South Sea nazywana jest czasami „królową pereł”. Osiąga rozmiary od chwili 9 do 16 mm, niekiedy co więcej do 20 mm. Hodowana na jądrze, wewnątrz łonie małż Pinctada Maxima. Dwie podstawowe barwy tych pereł owo odcień biała (wewnątrz odcieniach odkąd biało-srebrzystego do biało-różowego) oraz barwa złota. Najbardziej cenione są perły o barwie dogłębnie złotej osiągające ceny poniekąd bis wyższe niż perły białe. Są podstawą najbardziej luksusowej biżuterii perłowej. W Polsce nieustannie trochę znane i dobitnie niedoceniane.
Słowo rozważanie nie jest używane jednolicie w literaturze chrześcijańskiej. Może mienić to samo, co medytacja ewentualnie rozmyślanie zaś ma na myśli wówczas medytowanie o czymś. Tutaj słowa zagłębianie się wewnątrz myślach używamy wyłącznie na oznaczenie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi przenigdy o medytowanie ponad jakąś treścią. Jest to trochę pozycja doświadczenia pomijając aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "rozmyślanie" pochodzi spośród łaciny. "Contemplari" znaczy "zauważać". tutaj. Celem jest przeczucie w siebie samego, widzenie tego, co boskie w środku nas dodatkowo stworzeniu w postaci uwewnętrznienia czy też doświadczenia nienaturalność naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest prędzej stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu negacja logiczna jest dozwolone nauczyć, nic z większym natężeniem błędnego na odwrót wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, przynajmniej na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, również od czasu którego iskierka przypadkiem przeskoczyć, ażeby w uczniu, wewnątrz uczennicy rozniecić ten tenże ogień. Zadatki aż do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji jest dozwolone nagrodzić kwartet fazy:1. Modlitwa jako droga aż do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - pacierz spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dubel fazy dadzą się uzyskać za pomocą każdego człowieka zdrowego fizycznie i psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju a głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się tamten kondycja "modlitwą spokoju". Jako proste egzystencja do wnętrza obecności Boga. Jest to talia kontemplacji. Człowiek patrzy do wnętrza swoje własne bycie. Doświadcza w środku ten modus Boga bliżej zaś głębiej aniżeli tuż przy modlitwie ustnej czyli rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa przeważnie twardo na osobowość. Jednakże negacja logiczna chodzi tutaj w dalszym ciągu o mistyczny warstwa społeczna we właściwym sensie. Ten pojawia się zaledwie w fazie trzeciej zaś czwartej. Mistyczny talia przydarza się człowiekowi: negacja logiczna jest dozwolone go wywołać aktem woli, aczkolwiek na to samo przygotować za pomocą etiuda modlitwy. Ten, komu dane jest wniknąć aż do tej przestrzeni, ten na tylko co doświadcza, co to znaczy, ubóstwiać Boga ze wszystkich sił. Bóg osobiście daje takiemu człowiekowi nowe siły, dzięki którym przypadkiem on wielbić Boga. W praktyce te czwórka kroki nie występują osobno, przeciwnie krzyżują się tudzież zachodzą na siebie.Wspinając się raz po raz wyżej w środku swych duchowych pragnieniach, gość odkrywa kontemplację jako faktyczność negacja logiczna lecz wciąż możliwą na rzecz siebie, jednakże tudzież sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki kategoria łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie zapytanie, na w jakim stopniu homo sapiens o własnych siłach, przypadkiem naruszyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, w środku odróżnieniu od chwili wlanej. Tę pierwszą wolno by wymienić modlitwą prostego spojrzenia, lub też modlitwą głębokiego milczenia, dokąd pokoju dostępują nie ostatnim tchem psychologiczne, atoli również głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej podświetlony umysłowość mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej ogarniać rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi istota ludzka wskroś wiarę do kontemplacji a pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne bytowanie myślą tudzież sercem w pobliżu Bogu (por. PC 5), między Jego tajemnic, w zasadzie odnośnie aż do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, tylko na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się wstęp w środku nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita głąb serca do wnętrza gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym ku Ojcu w niebiosach. Aby wprowadzić się w dziedzinę kontemplacji, w środku niezwykłą noc kontemplacji wypada poprzeć klasyczny tekst św. Jana odkąd Krzyża:Orygenes w środku Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście pogląd waszego ducha i oddalając się odkąd ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – to niespotykany podejście, tak aby dojrzeć Boga.Św. Jan od Krzyża: Dusza powinna ostatkiem sił z miłości oglądać na Boga… trwać niewzruszenie spośród miłosną uwagą, także prostą dodatkowo szczerą w charakterze ten, który otwiera oczy spośród myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja do wnętrza swej istocie wiąże się spośród otwieraniem oczu z miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. zapożyczyć ofiarowaną miłość i odpowiedzieć kochając. Dlatego rozciąga się białogłowa na życie. Być zdolnym aż do kontemplacji znaczy wynaleźć, że jestem miłowany, iż jest Ktoś, jaki tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska ceremoniał kontemplacyjna lectio divina przekazana została wewnątrz formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. dookoła 1193 roku) wstąpił aż do zakonu w środku Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, niemniej jednak do wnętrza końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji tudzież pokucie. W liście zawarł klasyczne pouczenia kształtujące bez liku pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, zaprzątnięty pracą ręczną zacząłem sądzić o ćwiczeniu się człowieka duchowego, naraz duszy rozmyślającej ukazały się cztery stopnie duchowe, oraz to znaczy: czytanie, rozmyślanie, pacierz a kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest tak więc pracowitym rozważaniem Pism z wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy także dokonanie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem w kierunku Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy wówczas obecnie cztery stopnie, pozostaje nam pojmować ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodycze błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, pacierz prosi o więcej, dumanie smakuje . Stąd plus w pojedynkę Pan mówi: Szukajcie, oraz znajdziecie, kołaczcie, oraz otworzą wam. Szukajcie przez oczytanie, a znajdziecie z wykorzystaniem rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, oraz będzie wam otworzone do wnętrza kontemplacji. Czytanie w pewnym sensie podaje aż do ust z klasą pokarm, rozmyślanie rozgniata go także przeżuwa, modlitwa wydobywa gust, medytacja zaś jest samą słodyczą, która raduje tudzież nasyca. Czytanie dotyka nieomal na owo samo powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, pacierz jest prośbą pełną pragnienia, rozpamiętywanie - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne więc rozmyślanie, postępując naprzód negacja logiczna pozostaje na zewnątrz, negacja logiczna tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą z osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus nie powiedział: błogosławieni czystego ciała, mimo to serca. Bo nie wystarczy być wyposażonym ręce czyste od chwili złych uczynków, pod warunkiem tak jak umysłu nie obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza owo estyma proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana lub jaki stanie w środku Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych oraz czystego serca. Jak gorliwie musiał teoretyzować tę dziewictwo serca ów prorok, ponieważ modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże również również: Jeżeli znalazłbym nieprawość w mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza przeto rozmyśla o tym, na sposób niezmiernie troszczył się o tę klarowność beatyfikowany Hiob, który mówił: Zawarłem sojusz z moimi oczami, by chociażby negacja logiczna zajrzeć na pannę. Oto wzorem nader strzegł się małżonek święty, który zamykał swoje oczy, by negacja logiczna spoglądać na marność, tak aby niebacznie nie dostrzec tego, czego - ożywiony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy flakonik alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - coraz nie smakiem, pomimo tego w pewnej mierze powonieniem. I myśli, podczas gdy słodko byłoby znosić tej czystości, o której ze względu rozmyślaniu wie, na miarę niezmiernie jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, natomiast negacja logiczna widzi do wnętrza sobie sposobu, jakim sposobem mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża i opłakiwanie, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, nie prawdopodobnie jej posmakować. Albowiem ten, jaki czyta lub rozmyśla, negacja logiczna przypadkiem spostrzec owej słodyczy, jeżeli negacja logiczna będzie mu owo dane z górska kraina […]ModlitwaDusza zatem widząc, że sama z siebie negacja logiczna prawdopodobnie osiągnąć cel aż do upragnionych słodyczy poznania natomiast doświadczenia oraz że im w wyższym stopniu zstępuje wewnątrz ćwok serca, tym z większym natężeniem raduje się Bóg, upokarza się tudzież ucieka się do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się dopiero ludziom czystego serca, oto przy użyciu czytanie i rozmyślanie badałam, na sposób mogłabym posiąść prawdziwą wianek, abym w ciągu jej pośrednictwem mogła od początku do końca to znaczy wszelako w środku małej części zidentyfikować Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam do wnętrza mym sercu, aż rozgorzał wewnątrz poprzednio ogień tudzież głód, by z większym natężeniem Cię poznać. Dajesz mi się rozpoznać, kiedy łamiesz na rzecz mnie chleb Pisma Świętego, tudzież im w wyższym stopniu Cię poznaję, tym w wyższym stopniu wydedukować Cię pragnę, w tym momencie negacja logiczna z lekka, wedle litery, na odwrót poprzez doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi również podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje zapędy, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, i uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka nawet aż skończą się te błagania, mimo to przerywając szwung modlitwy z nagła się ukazuje plus szybko wybiega po drugiej stronie drogi spragnionej duszy tudzież rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia również sprawia, w środku przedziwny metoda umacniając, ożywiając, upajając a otrzeźwiając, że zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta białogłowa resztkami sił o Nim. I też jako cielesne żądze zwyciężają duszę faktycznie niesłychanie, iż porzuca pani wszelkie styl życia rozumu, a homo sapiens staje się jak gdyby tożsamy konkretny, w istocie też podziękowanie tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne w istocie są pochłaniane plus opanowywane w poprzek duszę, iż trup w tym momencie do wnętrza niczym się jej negacja logiczna sprzeciwia a człek staje się w pewnym sensie w dobrym stanie duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), w toku studiów w Paryżu w środku 1243 związał się z zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; kolejny purpurat plus biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu do wnętrza Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego ćwiczenia mają egzystować rzeczy wewnętrzne dodatkowo zewnętrzne, głębokie również wysokie.Po pierwsze danie, dusza pobożna powinna przez etiuda duchowe sprowadzić promień kontemplacji na swoje wnętrze, żeby wizytować, jako jest ukształtowana na mocy naturę, zniekształcona dzięki wina, naprawiona na skroś łaskę.Po drugie, powinna odwrócić promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, ażeby zidentyfikować, na kształt niestałe jest ziemskie mnogość, jakże niewiadoma ziemska buta plus jak na przykład żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna skierować promień kontemplacji ku głębi, żeby wydedukować nieuniknioną konieczność ludzkiej śmierci, straszną sztywność Sądu Ostatecznego a karę piekła negacja logiczna aż do zniesienia.Po czwarte, powinna odwrócić promień kontemplacji ku wysokości, żeby zrozumieć niebieską zadowolenie, jej nieocenioną wzór, niewymowną uciecha również nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest tamten błogosławiony krucyfiks, oznaczony czterema kierunkami, na którym na skroś ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć wspólnie ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ten płonący barłóg, zaopatrzony do wnętrza czwórka koła, na którym na skroś usilną kontemplację winnaś wstępować do pałacu nieba, w ślad w środku swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy drogi, bądź entuzjazm miłości, zostawił praktyczne wskazania na rzecz wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, kiedy mamy praktykować się wewnątrz stosunku aż do ognika mądrości. Należy owo robić w środku takim porządku:
Słowo rozważanie nie jest używane jednolicie w literaturze chrześcijańskiej. Może mienić to samo, co medytacja ewentualnie rozmyślanie zaś ma na myśli wówczas medytowanie o czymś. Tutaj słowa zagłębianie się wewnątrz myślach używamy wyłącznie na oznaczenie chrześcijańskiej bezprzedmiotowej formy modlitwy. Nie chodzi przenigdy o medytowanie ponad jakąś treścią. Jest to trochę pozycja doświadczenia pomijając aktywnymi siłami naszej potocznej świadomości. Słowo "rozmyślanie" pochodzi spośród łaciny. "Contemplari" znaczy "zauważać". tutaj. Celem jest przeczucie w siebie samego, widzenie tego, co boskie w środku nas dodatkowo stworzeniu w postaci uwewnętrznienia czy też doświadczenia nienaturalność naszymi intelektualnymi możliwościami. Kontemplacja jest prędzej stanem doznawania aniżeli stanem aktywnego działania. Tego stanu negacja logiczna jest dozwolone nauczyć, nic z większym natężeniem błędnego na odwrót wzbudzić. Dlatego osoby praktykujące kontemplację, przynajmniej na początku, potrzebują duchowo doświadczonego człowieka, który je poprowadzi, również od czasu którego iskierka przypadkiem przeskoczyć, ażeby w uczniu, wewnątrz uczennicy rozniecić ten tenże ogień. Zadatki aż do tego są wrodzone każdemu człowiekowi. W kontemplacji jest dozwolone nagrodzić kwartet fazy:1. Modlitwa jako droga aż do kontemplacji. 2. Doznanie własnego bycia - pacierz spokoju. 3. Doświadczenie oświecenia. 4. Wcielenie doświadczenia oświecenia.Pierwsze dubel fazy dadzą się uzyskać za pomocą każdego człowieka zdrowego fizycznie i psychicznie. Prowadzą one do stanu wielkiego spokoju a głębokiego pokoju. W religijnym obszarze nazywa się tamten kondycja "modlitwą spokoju". Jako proste egzystencja do wnętrza obecności Boga. Jest to talia kontemplacji. Człowiek patrzy do wnętrza swoje własne bycie. Doświadcza w środku ten modus Boga bliżej zaś głębiej aniżeli tuż przy modlitwie ustnej czyli rozważającej. "Modlitwa spokoju" wpływa przeważnie twardo na osobowość. Jednakże negacja logiczna chodzi tutaj w dalszym ciągu o mistyczny warstwa społeczna we właściwym sensie. Ten pojawia się zaledwie w fazie trzeciej zaś czwartej. Mistyczny talia przydarza się człowiekowi: negacja logiczna jest dozwolone go wywołać aktem woli, aczkolwiek na to samo przygotować za pomocą etiuda modlitwy. Ten, komu dane jest wniknąć aż do tej przestrzeni, ten na tylko co doświadcza, co to znaczy, ubóstwiać Boga ze wszystkich sił. Bóg osobiście daje takiemu człowiekowi nowe siły, dzięki którym przypadkiem on wielbić Boga. W praktyce te czwórka kroki nie występują osobno, przeciwnie krzyżują się tudzież zachodzą na siebie.Wspinając się raz po raz wyżej w środku swych duchowych pragnieniach, gość odkrywa kontemplację jako faktyczność negacja logiczna lecz wciąż możliwą na rzecz siebie, jednakże tudzież sobie zadaną. Pragnąc odpowiedzieć na taki kategoria łaski szuka sposobów pogłębienia swej modlitewnej formacji, oraz stylu życia, który by odpowiadał wewnętrznym natchnieniom.W historii myśli kontemplacyjnej stawiano sobie zapytanie, na w jakim stopniu homo sapiens o własnych siłach, przypadkiem naruszyć bramę kontemplacji. Mówiono o tzw. kontemplacji nabytej, w środku odróżnieniu od chwili wlanej. Tę pierwszą wolno by wymienić modlitwą prostego spojrzenia, lub też modlitwą głębokiego milczenia, dokąd pokoju dostępują nie ostatnim tchem psychologiczne, atoli również głębsze warstwy bytu. Główną rolę odgrywa miłosna wiara. W niej podświetlony umysłowość mocą Ducha Świętego zaczyna głębiej ogarniać rzeczywistość. Jak stwierdza Gaudium et spes: Dzięki darowi Ducha Świętego dochodzi istota ludzka wskroś wiarę do kontemplacji a pojmowania tajemnicy planu Bożego (GS 15). Kontemplacja wyraża niezwykłe, nieustanne bytowanie myślą tudzież sercem w pobliżu Bogu (por. PC 5), między Jego tajemnic, w zasadzie odnośnie aż do człowieka. Początkiem kontemplacji są oczy zwrócone na Boga, tylko na Boga. Pośród wielu miłosnych poznań dokonuje się wstęp w środku nową duchową topografię.Pośród niej rozkwita głąb serca do wnętrza gorącym spojrzeniu, czystym, pełnym ufności, zwróconym ku Ojcu w niebiosach. Aby wprowadzić się w dziedzinę kontemplacji, w środku niezwykłą noc kontemplacji wypada poprzeć klasyczny tekst św. Jana odkąd Krzyża:Orygenes w środku Contra Celsum pisze: Zamknijcie wasze zmysły, wznieście pogląd waszego ducha i oddalając się odkąd ciała, otwórzcie oczy waszego ducha – to niespotykany podejście, tak aby dojrzeć Boga.Św. Jan od Krzyża: Dusza powinna ostatkiem sił z miłości oglądać na Boga… trwać niewzruszenie spośród miłosną uwagą, także prostą dodatkowo szczerą w charakterze ten, który otwiera oczy spośród myślą o miłości (ŻPM 3,33). Kontemplacja do wnętrza swej istocie wiąże się spośród otwieraniem oczu z miłości. Mieć zakochane oczy. tzn. zapożyczyć ofiarowaną miłość i odpowiedzieć kochając. Dlatego rozciąga się białogłowa na życie. Być zdolnym aż do kontemplacji znaczy wynaleźć, że jestem miłowany, iż jest Ktoś, jaki tęskni. 2. Kontemplacja lectio divinaBenedyktyńska ceremoniał kontemplacyjna lectio divina przekazana została wewnątrz formie listu o. Guigo Kartuza do brata Gerwazego. Guigo II (zm. dookoła 1193 roku) wstąpił aż do zakonu w środku Grande Chartreuse, którego został wieloletnim generałem, niemniej jednak do wnętrza końcu poświęcił się wyłącznie kontemplacji tudzież pokucie. W liście zawarł klasyczne pouczenia kształtujące bez liku pokoleń monastycznych: Gdy pewnego dnia, zaprzątnięty pracą ręczną zacząłem sądzić o ćwiczeniu się człowieka duchowego, naraz duszy rozmyślającej ukazały się cztery stopnie duchowe, oraz to znaczy: czytanie, rozmyślanie, pacierz a kontemplacja. […] Czytanie (lectio) jest tak więc pracowitym rozważaniem Pism z wielką uwagą. Rozmyślanie (meditatio) jest gorliwym działaniem umysłu, szukającego - drogą własnego rozumowania - poznania ukrytej prawdy. Modlitwa (oratio) jest pobożnym wysiłkiem serca, mającym na celu oddalenie złych rzeczy także dokonanie dobrych. Kontemplacja (contemplatio) jest uniesieniem w kierunku Bogu trwożliwego umysłu, kosztującego radości słodyczy wiecznej.Właściwości czterech stopniOkreśliwszy wówczas obecnie cztery stopnie, pozostaje nam pojmować ich właściwości. Czytanie zatem szuka słodycze błogosławionego życia, rozmyślanie znajduje j ą, pacierz prosi o więcej, dumanie smakuje . Stąd plus w pojedynkę Pan mówi: Szukajcie, oraz znajdziecie, kołaczcie, oraz otworzą wam. Szukajcie przez oczytanie, a znajdziecie z wykorzystaniem rozmyślanie; kołaczcie na modlitwie, oraz będzie wam otworzone do wnętrza kontemplacji. Czytanie w pewnym sensie podaje aż do ust z klasą pokarm, rozmyślanie rozgniata go także przeżuwa, modlitwa wydobywa gust, medytacja zaś jest samą słodyczą, która raduje tudzież nasyca. Czytanie dotyka nieomal na owo samo powierzchni, rozmyślanie przenika głębiej, pacierz jest prośbą pełną pragnienia, rozpamiętywanie - radością otrzymanej słodyczy.[…]RozmyślanieUważne więc rozmyślanie, postępując naprzód negacja logiczna pozostaje na zewnątrz, negacja logiczna tkwi na powierzchni, głębiej posuwa stopę. Przenika wewnętrzne sprawy, przeszukuje każdą z osobna. Pilnie rozważa, iż Jezus nie powiedział: błogosławieni czystego ciała, mimo to serca. Bo nie wystarczy być wyposażonym ręce czyste od chwili złych uczynków, pod warunkiem tak jak umysłu nie obmyjemy ze zdrożnych rozważań. Potwierdza owo estyma proroka, mówiącego: Któż wstąpi na górę Pana lub jaki stanie w środku Jego świętym miejscu? Człowiek rąk nieskalanych oraz czystego serca. Jak gorliwie musiał teoretyzować tę dziewictwo serca ów prorok, ponieważ modląc się mówił: Serce czyste stwórz we mnie, Boże również również: Jeżeli znalazłbym nieprawość w mym sercu, Pan by mnie nie wysłuchał. Dusza przeto rozmyśla o tym, na sposób niezmiernie troszczył się o tę klarowność beatyfikowany Hiob, który mówił: Zawarłem sojusz z moimi oczami, by chociażby negacja logiczna zajrzeć na pannę. Oto wzorem nader strzegł się małżonek święty, który zamykał swoje oczy, by negacja logiczna spoglądać na marność, tak aby niebacznie nie dostrzec tego, czego - ożywiony - mógłby pożądać. […] Dusza, zapalona takimi pochodniami, takimi rozbudzona pragnieniami, rozbiwszy flakonik alabastrowego olejku, zaczyna wyczuwać jego słodkość - coraz nie smakiem, pomimo tego w pewnej mierze powonieniem. I myśli, podczas gdy słodko byłoby znosić tej czystości, o której ze względu rozmyślaniu wie, na miarę niezmiernie jest miłą. Lecz cóż uczyni? Płonie pragnieniem posiadania, natomiast negacja logiczna widzi do wnętrza sobie sposobu, jakim sposobem mogłaby ją posiąść: im więcej szuka, tym więcej pragnie. Gdy mnoży rozmyślania, pomnaża i opłakiwanie, ponieważ pragnąc słodyczy czystości serca, nie prawdopodobnie jej posmakować. Albowiem ten, jaki czyta lub rozmyśla, negacja logiczna przypadkiem spostrzec owej słodyczy, jeżeli negacja logiczna będzie mu owo dane z górska kraina […]ModlitwaDusza zatem widząc, że sama z siebie negacja logiczna prawdopodobnie osiągnąć cel aż do upragnionych słodyczy poznania natomiast doświadczenia oraz że im w wyższym stopniu zstępuje wewnątrz ćwok serca, tym z większym natężeniem raduje się Bóg, upokarza się tudzież ucieka się do modlitwy, mówiąc: Panie, który ukazujesz się dopiero ludziom czystego serca, oto przy użyciu czytanie i rozmyślanie badałam, na sposób mogłabym posiąść prawdziwą wianek, abym w ciągu jej pośrednictwem mogła od początku do końca to znaczy wszelako w środku małej części zidentyfikować Ciebie. Szukałam Twego oblicza, Panie, oblicza Twego poszukiwałam. Długo rozważałam do wnętrza mym sercu, aż rozgorzał wewnątrz poprzednio ogień tudzież głód, by z większym natężeniem Cię poznać. Dajesz mi się rozpoznać, kiedy łamiesz na rzecz mnie chleb Pisma Świętego, tudzież im w wyższym stopniu Cię poznaję, tym w wyższym stopniu wydedukować Cię pragnę, w tym momencie negacja logiczna z lekka, wedle litery, na odwrót poprzez doświadczenie.[…] Kontemplacja Tymi również podobnymi słowami, pełnymi ognia, dusza rozpala swoje zapędy, okazuje swoje uczucie. Tymi śpiewami przywołuje Oblubieńca. Pan zaś, którego oczy patrzą na sprawiedliwych, i uszy Jego otwarte są na ich prośby, nie czeka nawet aż skończą się te błagania, mimo to przerywając szwung modlitwy z nagła się ukazuje plus szybko wybiega po drugiej stronie drogi spragnionej duszy tudzież rozlewając rosę niebiańskiej słodyczy, namaszczając najlepszym olejkiem, ożywia ją zmęczoną, pragnącą - nasyca, wysuszoną orzeźwia również sprawia, w środku przedziwny metoda umacniając, ożywiając, upajając a otrzeźwiając, że zapomniawszy o rzeczach ziemskich, pamięta białogłowa resztkami sił o Nim. I też jako cielesne żądze zwyciężają duszę faktycznie niesłychanie, iż porzuca pani wszelkie styl życia rozumu, a homo sapiens staje się jak gdyby tożsamy konkretny, w istocie też podziękowanie tej niebieskiej kontemplacji wszelkie poruszenia cielesne w istocie są pochłaniane plus opanowywane w poprzek duszę, iż trup w tym momencie do wnętrza niczym się jej negacja logiczna sprzeciwia a człek staje się w pewnym sensie w dobrym stanie duchowy. 3. Kształtowanie ognika miłościŚw. Bonawentura (Giovanni Fidanza, 1217-1274), w toku studiów w Paryżu w środku 1243 związał się z zakonem franciszkańskim. Po dwudziestu latach uprawiania teologii, został wybrany na generała; kolejny purpurat plus biskup Albano. Rozwijając tajemnicę duchowego wzrostu do wnętrza Rozmowie spośród samym sobą o czterech rodzajach modlitwy myślnej, Doktor Kościoła zakreśla kierunki krzyża:Przedmiotem pobożnego duchowego ćwiczenia mają egzystować rzeczy wewnętrzne dodatkowo zewnętrzne, głębokie również wysokie.Po pierwsze danie, dusza pobożna powinna przez etiuda duchowe sprowadzić promień kontemplacji na swoje wnętrze, żeby wizytować, jako jest ukształtowana na mocy naturę, zniekształcona dzięki wina, naprawiona na skroś łaskę.Po drugie, powinna odwrócić promień kontemplacji na rzeczy zewnętrzne, ażeby zidentyfikować, na kształt niestałe jest ziemskie mnogość, jakże niewiadoma ziemska buta plus jak na przykład żałosna ziemska wielkość.Po trzecie, powinna skierować promień kontemplacji ku głębi, żeby wydedukować nieuniknioną konieczność ludzkiej śmierci, straszną sztywność Sądu Ostatecznego a karę piekła negacja logiczna aż do zniesienia.Po czwarte, powinna odwrócić promień kontemplacji ku wysokości, żeby zrozumieć niebieską zadowolenie, jej nieocenioną wzór, niewymowną uciecha również nieskończoną wieczność.Duszo pobożna, oto jest tamten błogosławiony krucyfiks, oznaczony czterema kierunkami, na którym na skroś ustawiczne rozmyślanie winnaś zawisnąć wspólnie ze swym najsłodszym oblubieńcem Jezusem Chrystusem. Oto jest ten płonący barłóg, zaopatrzony do wnętrza czwórka koła, na którym na skroś usilną kontemplację winnaś wstępować do pałacu nieba, w ślad w środku swoim najwierniejszym Przyjacielem.W dziełku Trzy drogi, bądź entuzjazm miłości, zostawił praktyczne wskazania na rzecz wejścia na drogę kontemplacji.Powiedzmy, kiedy mamy praktykować się wewnątrz stosunku aż do ognika mądrości. Należy owo robić w środku takim porządku:
Komentarze
Prześlij komentarz